websiteObecnie grafika kojarzy się przede wszystkim z programem komputerowym i tworzeniem różnego rodzaju obrazów, które później możemy oglądać w galerii sztuki, ale głównie w gazetach, na ulotkach, w telewizji czy w Internecie. Photoshop czy Corel to podstawowe aplikacje, które powinien znać każdy, kto chce tworzyć profesjonalną grafikę. Wiele osób marzy o zawodzie grafika, jednak poza chęciami potrzebna jest także gruntowna wiedza oraz wyobraźnia. Predyspozycje ma więc nie każdy, ale dobry grafik zawsze znajdzie chętnych, którzy zechcą wykorzystać jego umiejętności.

Każda agencja reklamowa, która zajmuje się marketingiem internetowym lub projektowaniem logotypów, ulotek itp. zatrudnia przynajmniej jednego grafika. Wykonuje on projekty stron www, wymyśla logo dla firm i produktów, stwarza koncepcje rozmaitych materiałów reklamowych. Miłośnicy grafiki tworzą szablony na blogi, prywatne strony, tapety na pulpit, które można za darmo pobrać w Internecie.

Grafika

Grafiki można się nauczyć, jednak praca ta bardziej wynika z pasji niż warsztatu. Większość najlepszych w swojej dziedzinie to samoucy, którzy nie kończyli specjalistycznych szkół ani kursów, tylko godzinami siedzeli przed komputerem, poznając coraz to nowsze możliwości programów i testując swoją wyobraźnię.

Każdy kto prowadzi handel internetowy musi współpracować z profesjonalnym grafikiem lub znać podstawowy program do obróbki zdjęć i tworzenia obrazków. Dobrą aplikacją jest Point Shop Pro. Bardzo łatwa w obsłudze z wieloma funkcjami, na pewno przyczyni się do wysokiej sprzedaży, dzięki atrakcyjnie obrobionym zdjęciom.

Grafika to niezbędny element, który tworzy e-marketing. Współczesne społeczeństwo więcej ogląda niż czyta. Jesteśmy wyczulonymi wzrokowcami. Dlatego tak ważny jest wygląd reklamy, opakowania produktu czy strony internetowej. Mało zaawansowana grafika, przypadkowe zdjęcia czy powtarzające się wszędzie obrazki mogą zniechęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usługi lub kupienia produktu, nawet jeśli są one niezawodne.

Dlatego rozmaite bannery, reklamy pop-up czy layouty stron są dokładnie projektowane i analizowane pod względem oddziaływania na klienta, jego wyobraźnię, odczucia i przede wszystkim reakcję. Firma w Internecie może zaistnieć za pomocą pozycjonowania lub AdWords, ale nie będzie to jej gwarantować przynoszenia zysków. Strona wizualna firmy musi być skierowana do konkretnej grupy odbiorców, dopiero wtedy można liczyć na sukces.

W ciągu jednej minuty na świecie powstaje około 3000 nowych stron internetowych. Wśród tak dużej konkurencji ciężko szybko i skutecznie zdobyć popularność. Dlatego nie wystarczy „mieć stronę www”, trzeba mieć taką witrynę, która przyciągnie potencjalnych klientów i zachęci ich do pozostania na niej dłużej niż kilkanaście sekund, a następnie do kupna produktu lub skorzystania z usługi.

4 sekundy wystarczą internaucie na to, aby zdecydować czy zostać na stronie czy ją opuścić – tak podają badania. Więc należy zrobić wszystko, aby strona wydała się nie tylko interesująca i ciekawa, ale również wiarygodna. Zakładanie strony internetowej jest proste, można wykorzystać bezpłatne serwery. Jednak layout i inne projekty graficzne powinien wykonać specjalista.

Istotne są także teksty na stronę. Muszą być zajmujące i dobrze opracowane pod względem marketingowym. Dobrze, jeśli są również przystosowane do działań seo, pozycjonowanie to ważna gałąź, bez której e-marketing nie może się obejść. Zajmują się nim wykwalifikowane agencje reklamowe, które muszą być na bieżąco z panującymi zasadami wyszukiwarek, które regularnie ulegają zmianie.

Popularne kiedyś tworzenie stron we flashu znów powraca na tapety projektantów. Rozbudowane możliwości tego rodzaju witryn oraz przyjemność oglądania przez Internetów powodują, że coraz więcej firm chce mieć profesjonalne strony „z płynnymi przejściami”. Tero rodzaju serwisy również mogą poddawać się pozycjonowaniu.

Skuteczną formą reklamy strony www jest umieszczenie jej w ogólnodostępnym katalogu witryn. Można także skorzystać z Google Adwords i uzyskać reklamę kontekstową, z której korzysta coraz więcej przedsiębiorstw. Można zamówić także direct mail, czyli popularny mailing, który wysyłany jest do określonych odbiorców. Jednak te wszystkie zabiegi nie będą skuteczne, jeśli strona internetowa nie będzie przyciągała swoją oryginalnością i estetyką, dlatego warto zainwestować pieniądze, aby móc cieszyć się popularnością i wysokimi dochodami.