algorithmsNiniejszy temat poświęcony jest nauce i zastosowaniu języka programowania, jakim jest PROCESSING – środowisko programowania typu open source – projekt zainicjowany przez Casey Reas, Benjamina Fry z MIT Media Lab. Język ten oparty jest na Javie, w szczególności na graficznych możliwościach Javy.

Processing jest dosyć prostym do opanowania językiem programowania, stworzonym dla nie-programistów pragnących posiąść tajniki wiedzy programistycznej.

Wydawnictwo Wiley zapowiedziało wydanie nowej książki na temat Processingu: Algorithms for Visual Design Using the Processing Language, autorem jest Kostas Terzidis. Podręcznik powinien się ukazać w kwietniu 2009 roku.

Ta książka to unikalne połączenie teorii algorytmicznej i praktycznych zastosowań w dziedzinie wizualnego projektowania. Kostas Terzidis, ceniony ekspert w dziedzinie architektury i algorytmiki, wprowadza czytelników w świat kreatywnego kodowania za pomocą języka Processing, który jest popularnym narzędziem wśród artystów, projektantów i programistów.
Książka podzielona jest na kilka części, które stopniowo wprowadzają czytelników w podstawy programowania w Processing, a następnie prowadzą ich przez bardziej zaawansowane techniki algorytmiczne. Terzidis skupia się na pokazaniu, jak algorytmy mogą być używane do generowania i manipulowania grafiką, co czyni tę książkę niezwykle praktycznym przewodnikiem dla każdego, kto chce zrozumieć i zastosować te koncepcje w praktyce.

Pod koniec października pojawiła się w sprzedaży książeczka Getting Started with Arduino , autor: Massimo Banzi. Cena w amazon.co.uk £7.99. Książka wydana nakładem wydawnictwa MAKE, które znane jest przede wszystkim ze swojej sztandarowej publikacji MAKE Magazine

To idealny przewodnik dla osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z elektroniką i programowaniem przy użyciu platformy Arduino. Massimo Banzi, jeden z twórców Arduino, przedstawia w tej książce fundamenty tego popularnego narzędzia w sposób przystępny i zrozumiały nawet dla początkujących.
Książka jest napisana w prostym i klarownym stylu, co czyni ją idealnym źródłem dla tych, którzy nie mają wcześniejszego doświadczenia w elektronice czy programowaniu. Banzi rozpoczyna od podstaw, wyjaśniając, czym jest Arduino i jakie są jego możliwości. Kolejne rozdziały prowadzą czytelnika krok po kroku przez proces instalacji środowiska programistycznego, pisania pierwszych programów oraz podłączania i kontrolowania różnych komponentów elektronicznych.

Posted in: news.
Last Modified: 11 czerwca, 2024