Social Branding – budowanie mikrospołeczności wokół marki, to jeden z filarów naszego projektu zintegrowanego zarządzania zachowaniami klientów, który łączy w sobie wiedzę z zakresu psychologii, socjologii, neuromarketingu oraz rynkowych zasad zarządzania marką z perspektywy marketingu aktywnego.
Marka to obecnie znacznie więcej niż tylko nazwa organizacji czy produktu. Zawiera ona w sobie przesłanie, obietnicę, która z tą nazwą się kojarzy. Troska o odpowiednie ukształtowanie i utrwalenie tego przesłania w różnych środowiskach jest jednym z podstawowych zadań kierownictwa organizacji. Marka jest obecnie uznawana za kluczowy zasób przy podejmowaniu decyzji biznesowych w organizacji. To od niej powinno rozpoczynać się ustalanie wszelkich działań, tak aby zachować jak największą wewnętrzną spójność przesłania marki. Szczególne rola przypada w tym względzie szeroko pojętym działaniom komunikacyjnym. Marka danego produktu oraz renoma firmy odgrywają bardzo istotną rolę w wyborze oferty, szczególnie w tych dziedzinach, gdzie klient nie jest w stanie sprawdzić i ocenić funkcji oraz jakości produktu. Siłą napędową wartości marki jest jej atrakcyjność dla odbiorców i wyraźne odróżnienie od produktów konkurencji. Jednym z kluczowych czynników budujących wartość marki jest zaangażowanie klientów i utrzymywanie z nimi właściwych relacji. Konsumenci coraz większą uwagę przywiązują do wizerunku marki, wyznawanych przez nią wartości oraz interakcji, jaką mogą podjąć. Dlatego tak istotne staje się właściwe komunikowanie i jasność przekazu, a przede wszystkim zaangażowanie odbiorców. Obecnie najlepszą taktyką marketingową jest tworzenie wyjątkowych kampanii marketingowych, o których konsumenci będą chcieli opowiadać innym. Organizacja powinna dostarczać przekaz, który jest oczekiwany, spersonalizowany i adekwatny do oczekiwań podchodząc przy tym od klienta z szacunkiem, rozmawiając z nim tak jak rozmawia się z przyjacielem, któremu chcemy opowiedzieć pasjonującą historię.
Cztery najważniejsze obecnie rynkowe wartości, które przy stosunkowo niewielkiej różnicy w cenie, jakości czy dostępności produktów decydują o przewadze konkurencyjnej organizacji to lojalność klientów i zaufanie do marki, transparentność działań i komunikacji, szybkość reakcji i zdolność do angażowania konsumentów. Wszystko to jest na wyciągnięcie ręki dzięki narzędziom i strategiom proponowanym przez PRact.